Komunikat Recznika Praw Pacjenta p. Krystyny Kozłowskiej dot. ogólnopolskiej kampanii informacyjnej promującej prawa pacjenta

 Pacjencie, czy znasz swoje prawa? 

 

Jeśli jesteś w sytuacji, w której zakład opieki zdrowotnej lub personel udzielający świadczeń zdrowotnych w placówkach publicznych lub prywatnych, naruszył twoje prawa ? zgłoś się do Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

  

Pamiętaj, że jako pacjent masz prawo do:

  • Świadczeń zdrowotnych
  • Informacji o swoim stanie zdrowia
  • Zachowania przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych tajemnicy informacji związanych z leczeniem
  • Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych.
  • Poszanowania intymności i godności
  • Dokumentacji medycznej
  • Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
  • Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
  • Opieki duszpasterskiej
  • Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie

Jeśli twoje prawa zostały naruszone zadzwoń:

Bezpłatna inforlinia: 800 190 590 (czynna pn. – pt. w godz. 9.00 – 21.00)

połączenia z tel. komórkowego (płatne wg stawek operatora):

(22) 833 08 85; (22) 635 59 96

Informacji na infolinii udzielają specjaliści z zakresu ochrony zdrowia oraz prawnicy.

  

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta

al. Zjednoczenia 25

01-829 Warszawa

tel. (22) 532 82 50; fax (22) 833 08 86

e-mail: sekretariat@bpp.gov.pl (adres poczty elektornicznej jest chroniony przed robotami spamujacymi. Wprzeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć)

www.bpp.gov.pl

 

Rzecznik Praw Pacjenta jest centralnym organem administracji rządowej. Został powołany ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Realizuje swoje zadania przy pomocy Biura Rzecznika Praw Pacjenta.